La Comissió del Carnaval d'Agramunt ja ha donat a conèixer el tema escollit per la festa de carnestoltes d'aquest any que tindrà lloc el primer cap de setmana de març. Un tema que enguany girarà al voltant de les històries dels contes. D'aquesta manera, i sota el lema "Un Carnaval de conte" ja estan programades totes les activitats per una de les festes més rellevants d'Agramunt. Enguany la presentació del tema escollit s'ha fet a través d'un vídeo on s'explica com la reina del Carnaval, la Xurripampi, recorda què va passar l'any passat.
Els actes del Carnaval van començar amb al tercer concurs de tapes de ceba que enguany s'allargarà fins al dijous 27 de febrer. En aquesta tercera edició hi participen un total de 14 establiments i bars que elaboraran la seva millor tapa a un preu de 3 euros, amb beguda inclosa.
El Carnaval dels més petits, per la seva part, començarà aquest divendres amb la visita de la Xurripampi i el Rei Carnestoltes als centres escolars que els explicarà, entre altres, que aquest any hauran de seguir les seves ordres. I és que aquest any serà la Xurripampi qui donarà les consignes cada dia i decidirà com o que hauran de fer tots els agramuntins i agramuntines. Unes consignes que durant tota la setmana, de dilluns a dijous, estaran penjades a la web del Carnaval. Els nens i nenes d'Agramunt també gaudiran del seu propi Carnaval el divendres el 28 de febrer. Durant tot el matí tindrà lloc el Carnaval infantil que començarà amb una rua infantil quan el Rei Carnestoltes acompanyat de la Xurripampi i el seguici de dòminos recolliran a tots els nens als centres escolars i els portaran fins al pavelló firal on gaudiran de l'actuació del grup d'animació infantil La Cremallera.
El mateix divendres, a les vuit del vespre es farà el pregó oficial que donarà el tret de sortida als actes del cap de setmana. El pregó anirà a càrrec del Rei Carnestoltes i es farà a la plaça de l'Ajuntament. Tot seguit, al pavelló firal es farà un sopar popular i un concurs de disfresses casolanes. I a partir de les dotze de la nit, ball de disfresses amb el grup de versions La Cosa Nostra i sessió amb un dj fins que el cos aguanti.
A primera hora del matí de dissabte, es donarà inici al concurs de balcons i establiments i a les set de la tarda començarà la Rua amb les diferents comparses i carrosses. A la nit, es farà el Ball de Carnestoltes amb l'orquestra Anònima amb entada gratuïta. A la mitja part, com ja es tradició, es farà l'entrega de premis de tots els concursos organitzats.
Diumenge, per posar fi a la festa de Carnaval, es farà l'enterrament de la sardina i es repartiran entrepans de sardina a partir de les set de la tarda a la plaça del Mercadal.
Totes les inscripcions als diferents concursos ja estan obertes. Trobareu tota la informació del Carnaval 2014 al web carnavalagramunt.wordpress.com.
